Grishaeva N.P., Strukova L.M. Tools of Socialization of Young Children in Kindergarten in Russia



Grishaeva N.P., Strukova L.M. Tools of Socialization of Young Children in Kindergarten in Russia // Power, Violence and Justice: Reflections, Responses and Responsibilities. View from Russia [Electronic resource]: collected papers XIX ISA World Congress of Sociology Power, Violence and Justice: Reflections, Responses and Responsibilities (Toronto, Canada, July 15-21, 2018)/ Editor-in-Chief V. Mansurov. Moscow: RSS; FCTAS RAS. 2018. – 441 p. P. 236-239. 1 СD ROM; 12 sm – system requirements: Windows XP/Vista/7/10 – Title from disk label

Глава из книги: Power, Violence and Justice: Reflections, Responses and Responsibilities. View from Russia [Electronic resource]: collected papers XIX ISA World Congress of Sociology «Power, Violence and Justice: Reflections, Responses and Responsibilities» ( Toronto, Canada, July 15-21, 2018) / Editor-in-Chief V. Mansurov. Moscow: RSS; FCTAS RAS. 2018. – 441 p. 1 СD ROM; 12 sm – system requirements: Windows XP/Vista/7/10 – Title from disk label.
ISBN 978-5-904804-24-4

Размещена на сайте: 06.08.18

Текст статьи/сборника на сайте Российского общества социологов URL: http://www.ssa-rss.ru/files/File/PublikaciiROS/PowerViolenceAndJusticeReflectionsResponsesAndResponsibilitiesViewFromRussia.pdf (дата обращения 06.08.2018)


Моя книжная полка

Ссылка при цитировании:

Grishaeva N.P., Strukova L.M. Tools of Socialization of Young Children in Kindergarten in Russia // Power, Violence and Justice: Reflections, Responses and Responsibilities. View from Russia [Electronic resource]: collected papers XIX ISA World Congress of Sociology Power, Violence and Justice: Reflections, Responses and Responsibilities (Toronto, Canada, July 15-21, 2018)/ Editor-in-Chief V. Mansurov. Moscow: RSS; FCTAS RAS. 2018. – 441 p. P. 236-239. 1 СD ROM; 12 sm – system requirements: Windows XP/Vista/7/10 – Title from disk label

Аннотация

В статье рассматривается возможность использования новых технологий социализации детей, таких как «Дети-волонтеры» и «Социальные действия»: их методы, содержание и результаты, направленные на объединение усилий родителей и учителей по развитию социальной компетентности дошкольников.

Ключевые слова:

социализация дошкольников дети-волонтеры социальные действия социальная компетентность общение с родителями socialization of preschool children children-volunteers social actions social competence socializing parent

Авторы:

Гришаева Н.П., Струкова Л.М.

Оглавление

Рубрики:

Социология образования
Социология личности



Возможно, вам будут интересны другие публикации:


полная версия страницы

© 1998-2021. Институт социологии РАН (http://www.isras.ru)